Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plant tycoon pc

• Mirel

Goedeavond,

Kan iemand mij vertellen wat het betekend als er een zaadje naast een pot ligt?

Kan je daar iets mee doen?

Las iets over bestuiven van planten daar bedoelen jullie toch mee als de planten volgroeid zijn dat je de laatste handeling moet doe om ze zaadjes te produceren?

Is er evt nog een extra tip die ik nog moet weten om er een succes van te maken?!

Alvast bedankt Liefs Mirel

• marloes

Dat vroeg ik me dus ook al af… hoe moet ik planten bestuiven.

ik blijf steeds maar nieuwe zaadjes kopen.. zo hou ik geen geld over.

groetjes Marloes

• Mirel

Ha Marloes,

Dat weet ik dan weer wel haha

Als je plantjes bloemen krijgen dan zie je links onder je mest, water ect 2x na in 2 vakjes naast elkaar (hoop dat je snapt wat ik gedoel) dus als je plantjes bloemen krijgen dan zie je een soort goud/gele korrels verschijnen die moet je over elke plant strooien en dan nog ff wachten en dan krijg je zaadjes en als je geen zaadjes meer krijgt wordt de tekst boven de na vakje bruin inplaats van groen.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel stuur me anders een mail dan probeer ik het je beter uit te leggen succes!!!!

Liefs Mirelmarloes schreef:

>

> Dat vroeg ik me dus ook al af… hoe moet ik planten bestuiven.

> ik blijf steeds maar nieuwe zaadjes kopen.. zo hou ik geen

> geld over.

>

> groetjes Marloes

• Mirel

Misschien iets duidelijker!

Onder je mest, water ect zie je dus seeds & pollen staan en in die vakjes zie je dus NA staan als het goed is.

Seeds daar komen je zaadjes te staan

Pollen daar komt je bestuiving te staan als je planten volgroeid zijn en bloemen geven, dus als je bloemen aan je planten hebt dan zie je je goud/gele bolletjes die pak je op en doe je over elke plant daarna wacht je nog enkele min. dan krijg je zaadjes.

Als je die bestuiving heb gedaan zie je onderin in het groen pollinated en als je geen zaadjes meer krijgt van een plant dan krijg je in het bruin te zien depleted en dan kan je ze verkopen.

Je kan ook nog wat aan de prijs doen van de plant dan klik je op de prijs en kan je die verranderen ik heb ze verhoogd zelf met 10 euro en ze worden stuk voor stuk verkocht en je geld gaat ook extra omhoog. (best handig haha)

Succes!!!!

Mirel schreef:

>

> Ha Marloes,

>

> Dat weet ik dan weer wel haha

> Als je plantjes bloemen krijgen dan zie je links onder je

> mest, water ect 2x na in 2 vakjes naast elkaar (hoop dat je

> snapt wat ik gedoel) dus als je plantjes bloemen krijgen dan

> zie je een soort goud/gele korrels verschijnen die moet je

> over elke plant strooien en dan nog ff wachten en dan krijg

> je zaadjes en als je geen zaadjes meer krijgt wordt de tekst

> boven de na vakje bruin inplaats van groen.

>

> Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel stuur me anders een mail

> dan probeer ik het je beter uit te leggen succes!!!!

>

> Liefs Mirelmarloes schreef:

> >

> > Dat vroeg ik me dus ook al af… hoe moet ik planten

> bestuiven.

> > ik blijf steeds maar nieuwe zaadjes kopen.. zo hou ik geen

> > geld over.

> >

> > groetjes Marloes

• ine

Hallo allemaal

Weet iemand hoe ik aan een Citrus Ball Cactus kom ??????

• claudia

hoi allemaal,

sorry ine weet veel combinaties maar die nog niet. Ik weet wel dat

als je blauwe bloemen met citroenen bestuift krijg je rode bloemen.

Dan kan je ook nog wit/rose met citroenen bestuiven dan krijg je er een met ik denk olijven.

En als je een lage cactus met een bonzai boomje bestuift dan krijg je een hoge cactus.

Succes iedereen

• Mirel

Hoi

Hoi bestuif ik nou een plant?

Dat doe je toch als je planten bloemen krijgt en dan met Na pollen of iets dergelijks en hoe meng je die planten dan samen??

Eerlijk gezegt heb ik totaal geen idee hoe het spel werkt het enige wat ik doe is grond, water, zaadjes planten wachten tot de bloemen aan komen dan bestuiven met die goud/gele puntjes en dan over elke plant (eerst staat er het woordje NA)

En daarna dan wacht ik tot ik de zaadjes krijg en dan weer opnieuw.

Dus als ik het goed begrijp is er nog veel meer te beleven aan dit spel of heb ik het nou mis???

Alvast bedankt voor de info

Liefs Mirel

• claudia

hoi mirel,

je kan andere soorten planten en kleuren van bloemen kweken.

bijv als een een lage cactus heb met gele bloemen en een lage cactus met rose

bloemen dan pak je het zaad van de cactus met de gele bloemen en die gooi je op de cactus met rose bloemen.

Die zaadjes moet je dan planten en dan krijg je een lage cactus met een wit/rose bloem.

Ik hoop dat dit je een beetje help.

succes

• Mirel

Hoi Claudia,

Ik krijg alleen maar roze bloemen telkens wat doe ik verkeert??

en eerlijk gezegt snap ik je niet helemaal, bedoel je dat qua stuifmeel of als ik dat stuifmeel bv. op de evetuele roze bloem dump en dan direct hem verplaats met de gele bloem dus dat de gele bloem de stuifmeel opvangt van de roze bloem?

En weet jij soms wat dat betekend als je een zaadje vind naast de pot?

Hoop dat je me wat hints kan geven en een eventuele spel uitleg van wat ik verkeert doe.

Alvast heel erg bedankt want ik doe vast iets heel erg verkeert.

Liefs Mirel

• claudia

Hoi mirel.

Als je een bol cactus heb met een rose bloem en je pakt die goud gele korrels die die gooi je op de cactus dan gaat die cactus zaadjes produceren en al die zaadjes zijn een bol cactus met een rose bloem.

Om andere kleuren bloemen te krijgen moet je gaan mixen.

Bijv. pak een zaadje van een bolcactus met een rose bloem en een zaadje van een bolcactus met citroen, laat ze alle twee groeien totdat ze die goud/gele korels produceren dan doe je het volgende.

Pak de goudgele korrels van de bolcactus met de rose bloem en gooi die dan op de cactus met citroenen en wacht dan totdat er zaadjes zijn geproduceerd.

Die zaadjes hebben nu gemenge pollen dus als je die nu in een pot aarde gooit dan wordt dat een bol cactus met een wit/rose bloem.

En dit kan je met elke plant doen.

Ik weet helaas nog niet wat het betekent als het zaadje naast de pot ligt.

Ik weet wel hoe je andere planten kan kweken.

Ik hoop dat dit iets duidelijker voor je is , als het niet zo is dan hoor ik het graag.

succes