Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Westward 2 -quest

  • kempe kemps

    is er ergens al een complete quest-guide voor westward 2?

    Ik zit nu vast in de 120 happyness + 25 gebouwen level.

    Ik heb zeker 50 gebouwen en al 140 happyness.

    kreeg ook de paradise award.

    Ik bouwde eerst de goedkope huisjes die ik later verving voor hotels.

    Dus ik zal op 25 gebouwen en zakte daar weer onder, voordat ik weer erboven zat.

    Heeft dat die hele quest verpest? of is er nog een manier om um alsnog af te ronden?

    Om mensen met hun quest te helpen :

    geluksgebouwtjes en maximale aantal dat geluk geeft:

    (elke 5e inwoner = -10 geluk)

    Tip : als je bevolking gelukkiger is stijgt de productie van AL je gebouwen.

    andersom geld ook!

    als je dus bvb zakt op 50 of lager geluk, stort je productie in dan krijg je vaak een hongersnood, die voor nog meer ongeluk zorgt..

    Blijf dus ALTIJD op 51 geluk of hoger

    Aantal inwoners en het effect

    01-04 = -00 geluk

    05-09 = -10 geluk

    10-14 = -15 geluk

    15-19 = -20 geluk

    20-24 = -25 geluk

    25-29 = -30 geluk

    30-34 = -35 geluk

    35-39 = -40 geluk

    40-40 = -45 geluk

    Per Voedselbron krijg je ook +5 Geluk

    1 soorten voedsel = +05 Geluk

    2 soorten voedsel = +10 Geluk

    3 soorten voedsel = +15 Geluk

    4 soorten voedsel = +20 Geluk

    5 soorten voedsel = +25 Geluk

    6 soorten voedsel = +30 Geluk

    het Effect van de Sherif

    Nice Sherif +5 Geluk

    Tough Sherif -5 Geluk

    Maximim aantal gebouwen van een soort dat gelukkig maakt en hun uitwerking :

    (om geluk te geven hoeven gebouwen NIET gevuld te worden met inwoners)

    1e Church = +5 Geluk

    2e Church = +3 Geluk

    3e Church = +1 Geluk

    ————————————–

    1e Gazebo = +8 Geluk

    2e Gazebo = +5 Geluk

    3e Gazebo = +3 Geluk

    —————————————–

    1e Flower Pot = +3 Geluk

    2e Flower Pot = +2 Geluk

    3e Flower Pot = +1 Geluk

    4e Flower Pot = +1 Geluk

    5e Flower Pot = +1 Geluk

    6e Flower Pot = +1 Geluk

    ————————————-

    1e Outhouse = +1 Geluk

    2e Outhouse = +1 Geluk

    3e Outhouse = +1 Geluk

    4e Outhouse = +1 Geluk

    ————————————-

    1e Cemetary = +4 Geluk

    2e Cemetary = +3 Geluk

    3e Cemetary = +2 Geluk

    ————————————-

    1e Welcome Sign = +3 Geluk

    2e Welcome Sign = +1 Geluk

    ————————————

    1e Trading Post = +2 Geluk

    2e Trading Post = +1 Geluk

    ————————————

    1e Barber Shop = +2 Geluk

    2e Barber Shop = +1 Geluk

    ————————————

    1e Smokey House = +2 Geluk

    2e Smokey House = +1 Geluk

    ———————————–

    1e Fountain = +4 Geluk

    2e Fountain = +3 Geluk

    3e Fountain = +2 Geluk

    ———————————-

    1e Bank = +2 Geluk

    2e Bank = +1 Geluk

  • kempe kemps

    (Gecorrigeerde versie)

    Tip : als je bevolking gelukkiger is stijgt de productie van AL je gebouwen.

    andersom geld ook!

    Als je zakt op 50 of lager geluk, stort je productie in dan krijg je vaak een hongersnood, die voor nog meer ongeluk zorgt..

    Blijf dus ALTIJD op 51 geluk of hoger

    geluksfactoren :

    Aantal inwoners en het effect

    (elke 5e inwoner = -10 geluk)

    01-04 = -00 geluk

    05-09 = -10 geluk

    10-14 = -20 geluk

    15-19 = -30 geluk

    20-24 = -40 geluk

    25-29 = -50 geluk

    30-34 = -60 geluk

    35-39 = -70 geluk

    40-40 = -80 geluk

    Per Voedselbron krijg je ook +5 Geluk

    1 soorten voedsel = +05 Geluk

    2 soorten voedsel = +10 Geluk

    3 soorten voedsel = +15 Geluk

    4 soorten voedsel = +20 Geluk

    5 soorten voedsel = +25 Geluk

    6 soorten voedsel = +30 Geluk

    het Effect van de Sherif

    Nice Sherif +5 Geluk

    Tough Sherif -5 Geluk

    Maximim aantal gebouwen van een soort dat gelukkig maakt en hun uitwerking :

    (om geluk te geven hoeven gebouwen NIET gevuld te worden met inwoners)

    1e Church = +5 Geluk

    2e Church = +3 Geluk

    3e Church = +1 Geluk

    ————————————–

    1e Gazebo = +8 Geluk

    2e Gazebo = +5 Geluk

    3e Gazebo = +3 Geluk

    —————————————–

    1e Flower Pot = +3 Geluk

    2e Flower Pot = +2 Geluk

    3e Flower Pot = +1 Geluk

    4e Flower Pot = +1 Geluk

    5e Flower Pot = +1 Geluk

    6e Flower Pot = +1 Geluk

    ————————————-

    1e Outhouse = +1 Geluk

    2e Outhouse = +1 Geluk

    3e Outhouse = +1 Geluk

    4e Outhouse = +1 Geluk

    ————————————-

    1e Cemetary = +4 Geluk

    2e Cemetary = +3 Geluk

    3e Cemetary = +2 Geluk

    ————————————-

    1e Welcome Sign = +3 Geluk

    2e Welcome Sign = +1 Geluk

    ————————————

    1e Trading Post = +2 Geluk

    2e Trading Post = +1 Geluk

    ————————————

    1e Barber Shop = +2 Geluk

    2e Barber Shop = +1 Geluk

    ————————————

    1e Smokey House = +2 Geluk

    2e Smokey House = +1 Geluk

    ———————————–

    1e Fountain = +4 Geluk

    2e Fountain = +3 Geluk

    3e Fountain = +2 Geluk

    ———————————-

    1e Bank = +2 Geluk

    2e Bank = +1 Geluk

    (stadsgebouw, feest, burgemeester, standbeeld komen nog, die heb ik nog niet kunnen kopen)

  • kempe kemps

    Nog een gebouw dat ik vergeten was

    1e Hotel = +5 Geluk

    2e Hotel = +3 Geluk

    3e Hotel = +1 Geluk

  • kempe kemps

    De COMPLETE geluksfactoren Guide :

    Geluksfactoren :

    Beste tips :

    : Bouw veel tavernes, negeer de boete ervoor, en bouw zoveel mogelijk Gunslingers van 130 Gold

    : om van ongewenste Gunslingers/Deputee/Sherif af te komen, zoek langs de rand van een map, daar is vaak de “spawn” plek voor de boeven.

    Zet daar wat legers neer, en langzaam sterven je troepen uit. (dit leverd tevens wat extra goud op door het doden van veel boeven)

    : Zorg dat je ELK van de 3 soorten Farm en 4 soorten Ranch gebruikt. Zelfs al zet je er maar 1 mannetje op, elke soort geeft je +5 Geluk

    : Om veel inkomsten te krijgen op een makkelijke manier : Belasting voor Goud, Importeer Hout, en zet veel mannetjes aan het werk in de farms/ranch

    (zodat nooit iemand “werkeloos” word (ga dan slapen/iets anders doen, en word wakker en SWEET FORTUNE!:):)

    : Gebouwen die geluk geven hoeven NIET bezet te worden met mannetjes om dat geluks-effect te geven!

    : Als een gebouw in de fik vliegt kan het gebouw vernietigen soms slimmer zijn, zodat het geen andere gebouwen aansteekt

    : Als je hout en goud op een map opraakt, bouw ruim voldoende granery's, farms, ranch en Trading post. Dan kun je wat je an voedsel maakt, verkopen

    en met dat goud het hout kopen wat je nodig hebt.

    : Dronken bewoners kun je door er met de sherif op te klikken, weer nuchter maken

    Aantal inwoners en het effect

    (elke 5e inwoner = -10 geluk)

    01-04 inwoners = -00 geluk

    05-09 inwoners = -10 geluk

    10-14 inwoners = -20 geluk

    15-19 inwoners = -30 geluk

    20-24 inwoners = -40 geluk

    25-29 inwoners = -50 geluk

    30-34 inwoners = -60 geluk

    35-39 inwoners = -70 geluk

    40-40 inwoners = -80 geluk

    Per Voedselbron krijg je +5 Geluk

    1 soorten voedsel = +05 Geluk

    2 soorten voedsel = +10 Geluk

    3 soorten voedsel = +15 Geluk

    4 soorten voedsel = +20 Geluk

    5 soorten voedsel = +25 Geluk

    6 soorten voedsel = +30 Geluk

    7 soorten voedsel = +35 Geluk

    Het Effect van de Sherif

    Nice Sherif +5 Geluk

    Tough Sherif -5 Geluk

    Het Effect van Gunslingers

    Gunslinger van 100Gold = +0 Geluk

    Gunslinger van 130Gold = +5 Geluk

    Gunslinger van 150Gold = -5 Geluk

    Het Effect van Tax

    Tax level 0 = -00 Geluk

    Tax level 1 = -15 Geluk

    Tax level 2 = -35 Geluk

    Het Effect van een Parade

    Parade = +25 Geluk

    Maximum aantal gebouwen van een soort dat gelukkig maakt en hun uitwerking :

    1e Welcome Sign = +3 Geluk

    2e Welcome Sign = +1 Geluk

    ——————————

    1e Outhouse = +1 Geluk

    2e Outhouse = +1 Geluk

    3e Outhouse = +1 Geluk

    4e Outhouse = +1 Geluk

    ——————————

    1e Flower Pot = +3 Geluk

    2e Flower Pot = +2 Geluk

    3e Flower Pot = +1 Geluk

    4e Flower Pot = +1 Geluk

    5e Flower Pot = +1 Geluk

    6e Flower Pot = +1 Geluk

    ——————————

    1e Fountain = +4 Geluk

    2e Fountain = +3 Geluk

    3e Fountain = +2 Geluk

    ——————————

    1e Gazebo = +8 Geluk

    2e Gazebo = +5 Geluk

    3e Gazebo = +3 Geluk

    ——————————

    1e Church = +5 Geluk

    2e Church = +3 Geluk

    3e Church = +1 Geluk

    ——————————

    1e Cemetary = +4 Geluk

    2e Cemetary = +3 Geluk

    3e Cemetary = +2 Geluk

    ——————————

    1e Hotel = +5 Geluk

    2e Hotel = +3 Geluk

    3e Hotel = +1 Geluk

    ——————————

    1e Smokey House = +2 Geluk

    2e Smokey House = +1 Geluk

    ——————————

    1e Trading Post = +2 Geluk

    2e Trading Post = +1 Geluk

    ——————————

    1e Barber Shop = +2 Geluk

    2e Barber Shop = +1 Geluk

    ——————————

    1e Saloon = +5 Geluk

    2e Saloon = +3 Geluk

    3e Saloon = +2 Geluk

    4e Saloon = -4 Geluk

    5e Saloon = -8 Geluk

    6e Saloon = -10 Geluk

    ——————————

    1e Bank = +3 Geluk

    2e Bank = +1 Geluk

    ——————————

    1e Town Hall = +5 Geluk

    ——————————

    1e Statue = +5 Geluk

    2e Statue = +3 Geluk

    3e Statue = +2 Geluk

    ——————————

    1e Town Bell = +3 Geluk

    2e Town Bell = +2 Geluk

    3e Town Bell = +1 Geluk

  • kempe kemps

    Mijn Guide was TOCH nog niet compleet;)

    1 van de “geheime” awards : Honey Bear

    Stap 1 : Bouw 10 flower pots (ja, slechts 6 daarvan geven geluk)

    Stap 2 : Praat met je hoofdfiguur over HONEY!

    Stap 3 : Je kunt nu 3 BeeHives bouwen (Geheim Gebouw!)

    Deze hives geven elk +2 Voedsel en +2 Geluk

    Stap 4 : Je krijgt bij de eerste hives gratis een HoneyBear cadeau

    Dit geeft je de award EN je hebt een extra vechter (die erg sterk is)

    tweede “geheime” award : Three Cabalero's

    Stap 1 : Bouw 3 Gunslingers van 130 Goud in een map:)

    Hierna krijg je de award.

    Derde “geheime” award : Sheep Farmer

    Je krijgt als beloning voor de vang dieren quest in de eerste map

    de mogelijkheid om SCHAPEN op ranches te houden.

    Zodra je een ranch hebt waar je schapen houd, krijg je deze award

    De Vierde “geheime” award is voor mij nog geheim, ik zal die posten als ik um gevonden heb.

    Ps een beetje reactie op mijn fraaie game-guide is wel welkom;)

  • Lia

    Hier dan een reactie. Ik heb al verschillende keren hier gekeken en al aardig wat aan je tips gehad. Alleen dat van die “map” begrijp ik niet. Zelf ben ik nu bezig om een stad te plaatsen waar ik 120 geluk moet zien te halen. Ben benieuwd of dat wil lukken.

    Kijk uit naar nog meer tips van je. Zelf ben ik niet zo ontdekkerig!

  • stefanie

    uhhmm dnk het niet en bedant voor de geluk… dinges…:P

    maar ik had een vraagje.. wat moet je doen als alle bomen al gekapt zijn…??

    gr.